BodyFlow

Body Flow (BF) on pehme, sügavalt mõnukeskne liikumine, milles dünaamilisemad harjutused vahelduvad staatilisematega (a la hatha jooga ja šindo). Rütm on meditatiivne ja harjutuste tegemisel on kolm faasi: 1) neile keskendumine - „õige tegemine”; 2) nende seesmine tunnetamine (sh energiaaistingutes); 3) nendega samastumine – tegija muutudes „liikumiseks endaks”.

Selles kõige tervendavamas faasis võimleja heatihti „unustab end harjutust tegema” või „tahabki seda jääda tegema”, meenutades oma spontaansuselt vabatantsijat, kelle iga liigutus sünnib just oma keha järgi. Kusjuures liigutused ongi valitud kogu maailma liikumiskultuurist just nende meditaiivse mõnukuse põhjal. Mille hulka kuulub võimalusi ka „voodivõimluseks”, „bussipeatusevõimluseks” jms.

Õppides BF käigus kogema mõnuliikumise erinevaid printsiipe, saame nende peale loovalt üles ehitada üha uusi harjutusi (avastades neid ka treeningute käigus). Kuna kogu harjutustik kulgeb aeroobses režiimis, on mõju organismile parajalt toniseeriv, jätkudes pärast seda veel tunde. Uuringud näitavad, et aeroobikas kehas vallanduvad mõnuhormoonid endorfiinid mõjuvad seejärel veel kaks päeva. Mistap igaüks saab endale valida meelepärasemaid harjutusi ja neid ka veel muul ajal omaette nautida.

BF on välja kasvanud viimase 7 aasta jooksul Peeter Liivi poolt kujundatud Väe-ja Mõnuvõimluse pinnalt, sisaldades puusa- ja õlavöö, selgroo, jäsemete ning kaela-pea harjutusi lamades, istuli, seistes ja liikudes. Lisanduvad enese- ja mõnikord ka rühmamassaažid. Harjutused on kerged, nii et neid võivad teha ka eakad, kuid alati saab neid sooritada intensiivsemalt - kiiremini ja suurema amplituudiga, pikkade kombinatsioonidena jms.

Harjutustele, mis hõlmavad ka hingamist, Õige Kehavormi õppimist, silmade tervist jms, lisandub Juttu, mis asjassepuutuvalt annab pilti Terviklikust Tervisest – millest BF on vaid osa.

Seega võib BF-treeningut vaadelda ka kui omamoodi „tervisekooli” - terviseseiklust arenevatel teemadel. Kuna BF arendab ka üldist teadlikkust oma kehast, saame hakata rakendama Õigeid Asendeid lamades, istudes, seistes, kõndides, joostes ja võimeldes kasvõi 24 tundi ööpäevas, et saavutada oma kehas pidevat „puhtust, kergust ja magusust” - „noorusaja energiat” :).